nuffnang

PENAJA UTAMA

Wednesday 8 July 2015

RAMADHAN JANGAN PERGI

hari ni sudah 22 hari umat Islam berpuasa..cepat sangat masa berlalu..sedih..rasa sekejap je ramadhan nak pergi

persiapan raya tak setel lagi.memandangkan dengan kos sara hidup yang tinggi, memang kena berjimat cermat la jawabnya.

aku hanya belikan sepasang baju raya untuk anak no 1 dan no 2 je..sibek baju raya baby SIL yang belikan.selamat duit aku!! kikikiki..baju raya aku ngan hubby, kitaorg recycle je...aku sebenarnya berazam nak simpan duit banyak-banyak.plan nak pegi melancong,,,cehhh konon!!..xpe..berangan tak kene bayar kan...kikiki

tahun ni memandangkan aku da pindah rumah baru, pasang lak oven besar, ambek ko!! mabuk wat kuih raya.macam jenis aku buat.terlebih rajin.walhal ada baby tu. besar betol dugaan wat kuih raya ada baby ni..dia ciak-ciaak menanges, kita lak kelam kabut dibuatnya.

ada 5 jenis kuih raya aku buat.sume resepi aku google --->terima kasih en google yang baik hati!!... muahhhh ciked!! .Antara kuih yang aku buat, biskut arab, biskut mazola, biskut semperit(yang ni sah-sah dah habis seblum waktunya), biskut kelapa dan paling wajib dibuat setiap tahun tart nenas. tart nenas tu tak boleh buat sikit-sikit.kena buat lebih-lebih. SIL dan mertua da cakap dh, memang nak jugak.Kiranya aku ni supplier kuih raya untuk diaorang. Sebab tu sejak minggu lepas aku dah start menjalankan projek kuih raya tu sume.

tak lupa jugak , kuih raya tu aku niat nak bagi kat emak aku kat kampung. yeay!!! tahun ni dapat la aku beraya nun di sarawak.sebab da 3 tahun aku x balik raya kat sana..memang kali ni pulun cuti. 2 minggu terus aku apply cuti.

nanti next time aku kongsi resepi kuih raya yang aku guna..mana yang aku x ingat cedok dari mana tu..aku mohon maaf la ye...



No comments:

Post a Comment

nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...